Kontakt
W związku z obowiązującymi obecnie na Uniwersytecie Warszawskim zarządzeniami oraz decyzjami władz publicznych mającymi na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronawirusa, Biuro Prasowe UW pracuje zdalnie.
Prosimy o kontakt mailowy: media(at)uw.edu.pl.
Dziennikarzy zainteresowanych otrzymywaniem komunikatów prasowych prosimy o dopisanie się do listy mailingowej mediów.
Eksperci
Biuro Prasowe pośredniczy w kontaktach mediów z pracownikami uczelni. Dziennikarzy chcących uzyskać pomoc w tym zakresie prosimy o kontakt mailowy: media(at)uw.edu.pl.
Wjazd na teren UW
Wjazd ekip telewizyjnych na teren kampusu głównego UW (Krakowskie Przedmieście 26/28) możliwy jest po wcześniejszym zgłoszeniu i uzyskaniu zgody Biura Prasowego UW. Wizerunek UW może być wykorzystywany w materiałach dotyczących bezpośrednio uczelni.
Komunikaty prasowe
- 12.01.2021, PODRĘCZNIK O KLIMACIE
306 stron wiedzy o klimacie podanej w przystępny sposób, rozłożonej na 13 lekcji. Eksperci z UW przygotowali interdyscyplinarny podręcznik na temat zmiany klimatu, który może być pomocą dydaktyczną dla nauczycieli w szkołach średnich oraz na uczelniach. Książka w wersji elektronicznej jest dostępna bezpłatnie.
Pełny komunikat komunikat (pdf)
- 5.01.2021, WYNIKI PLEBISCYTU SŁOWO ROKU 2020
Koronawirus został Słowem Roku 2020. Wyraz ten zdobył pierwsze miejsce w głosowaniu internautów oraz kapituły językoznawców. Słowem Dekady zostało wybrane wyrażenie pięćset plus.
Pełny komunikat
- 29.12.2020, FINAŁ PLEBISCYTU SŁOWO ROKU 2020
Głosowanie na Słowo Roku 2020 dobiega końca. Każdy może oddać swój głos do 31 grudnia na stronie sloworoku.uw.edu.pl. Wyniki plebiscytu internetowego oraz rozstrzygnięcie kapituły językoznawców poznamy 5 stycznia o godz. 11.00 podczas transmisji online.
Pełny komunikat
- 18.12.2020, KOMU UFAJĄ POLSCY KONSUMENCI?
Największe zaufanie konsumentów mają lokalni producenci, rodzime firmy z tradycją oraz rolnicy. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez zespół dr Magdaleny Klimczuk-Kochańskiej z Wydziału Zarządzania UW. – Zaufanie konsumentów do systemu zaopatrzenia w żywność jest jednym z głównych wyzwań, zarówno w kontekście konsumenckim, biznesowym, jak i naukowym – wyjaśnia ekspertka.
Pełny komunikat
- 9.12.2020, ERC CONSOLIDATOR GRANT DLA DR HAB. JUSTYNY OLKO
Dlaczego ludzie dokonywali konkretnych wyborów językowych? W jaki sposób nabywali znajomość trzech, czterech, pięciu lub nawet większej liczby języków? Dlaczego wielojęzyczność była potrzebna lokalnym społecznościom? To tylko kilka z kluczowych pytań, na które zamierza odpowiedzieć dr hab. Justyna Olko z Wydziału „Artes Liberales” w ramach projektu MULTILING-HIST, na którego realizację otrzymała właśnie prestiżowy Consolidator Grant Europejskiej Rady ds. Badań Naukowych (ERC).
Pełny komunikat
Pełny komunikat w wersji ang.
- 3.12.2020, NAJNOWSZA MAPA NIEBA Z MISJI KOSMICZNEJ GAIA
Europejska Agencja Kosmiczna opublikowała najnowszą mapę nieba stworzoną na podstawie danych misji Gaia. Niezwykle precyzyjna mapa ma objętość 1 petabajta i zawiera szczegółowe dane o 2 miliardach gwiazd naszej Galaktyki. W pracach misji uczestniczą astronomowie z Uniwersytetu Warszawskiego.
Pobierz pełny komunikat (pdf)
- 2.11.2020, EDUKACJA O ZDROWYM ŻYWIENIU
Jak nakłonić dziecko do zjedzenia brokuła, pietruszki czy kalafiora? Jak rozmawiać z nim o zdrowym jedzeniu i tym samym kształtować nawyki żywieniowe? Naukowcy z Wydziału Psychologii UW razem z partnerami zagranicznymi należącymi do EIT Food – Wspólnoty Wiedzy i Edukacji w obszarze żywności zaangażowani są w prace nad projektami, których zadaniem jest edukacja dotycząca zdrowego odżywiania. 5 listopada odbędzie się konferencja online „Interaktywnie, online i zdrowo!” poświęcona promowaniu zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży.
Pobierz pełny komunikat (pdf)
Zadania Biura Prasowego
Biuro opracowuje koncepcję działań komunikacyjnych i realizują ją poprzez:
→ kompleksową obsługę mediów, w tym m.in. obsługę prasową wydarzeń i projektów, pośredniczenie w kontaktach mediów z pracownikami,
→ prowadzenie stron internetowych uczelni: www.uw.edu.pl, en.uw.edu.pl,
→ przygotowywanie pakietu materiałów o UW, w tym Sprawozdania rocznego rektora UW, publikacji promocyjnych, pisma uczelni „UW”, materiałów informacyjnych,
→ przygotowywanie materiałów filmowych,
→ obsługę narzędzi komunikacyjnych: mailingu (dla odbiorców wewnętrznych), newslettera (dla odbiorców wewnętrznych i zewnętrznych), aplikacji Mobilny USOS (informacja dla jednostek dot. modułów aplikacji służących do komunikacji ze społecznością – pdf), konta twitter.com/UniWarszawski.
Biuro dba o spójność komunikacji uczelni poprzez wspieranie jednostek – opiniowanie i konsultowanie ich działań o charakterze informacyjnym lub promocyjnym, a także monitorowanie samodzielnych działań jednostek w tym zakresie.
Biuro Prasowe kształtuje politykę informacyjną oraz buduje wizerunek UW poprzez prowadzenie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej uczelni.