Do 3 kwietnia można przesyłać zgłoszenia do 6. edycji konkursu Przedsiębiorca Roku Uniwersytetu Warszawskiego. Inicjatywa skierowana jest do osób przedsiębiorczych związanych z UW, które osiągnęły sukces w biznesie. Ogłoszenie wyników odbędzie się pod koniec maja.

Konkurs Przedsiębiorca Roku Uniwersytetu Warszawskiego to cykliczny projekt, którego celem jest propagowanie działań przedsiębiorczych oraz przedstawienie dobrych praktyk i pozytywnych przykładów działalności osób angażujących się w tworzenie i rozwijanie firm i organizacji.

 

W konkursie mogą wziąć udział studenci, doktoranci, pracownicy i absolwenci UW.

 

− Konkurs Przedsiębiorca Roku UW wyłania najlepszych z najlepszych. Ten konkurs to nie tylko rywalizacja o wygraną, ale przede wszystkim promocja przedsiębiorczych postaw i dobrych praktyk polskiego biznesu – mówi Adam Niewiński, przewodniczący komisji konkursowej.

 

Nagrody w konkursie przyznawane są w 5 kategoriach:

  1. Master of Business – wyróżnione zostanie przedsiębiorstwo, które osiągnęło sukces i funkcjonuje na rynku dłużej niż 4 lata;
  2. Przedsiębiorca społeczny – nagrodę otrzyma organizacja, który wspiera działania na rzecz społeczeństwa;
  3. Innowacja/Innowator Roku – kategoria skierowana do przedsiębiorców oferujących innowacyjne produkty i usługi lub stosujących nowoczesne/innowacyjne rozwiązania organizacyjne;
  4. Start-up Roku UW – w konkursie mogą wziąć udział wyłącznie start-upy, które zostały zgłoszone do rejestracji nie później niż 12 miesięcy przed terminem rozstrzygnięcia konkursu (wręczenia nagród) i działają nie dłużej niż 5 lat;
  5. Przedsiębiorca korporacyjny – nagrodę może otrzymać pracownik, który zainicjował udokumentowane wdrożenie innowacyjnego produktu, usługi lub rozwiązania.

− Takie konkursy mają duże znaczenie dla pokazywania dobrych praktyk i wskazywania młodym przedsiębiorcom, często jeszcze studentom, że na końcu tej drogi naukowej jest cel, którym może być sukces w biznesie. Są absolwenci, którym się to udaje, którzy robią coś, z czym spotykamy się na co dzień jako konsumenci – mówi członek komisji konkursowej Radosław Krzywicki, Managing Director w Grupie Assay.

Aby wziąć udział w konkursie, należy wypełnić formularz na stronie www.przedsiebiorcaroku.uw.edu.pl. Pod tym adresem znajduje się również regulamin konkursu.

 

Uroczysta gala wręczenia nagród odbędzie się pod koniec maja.

Wyróżnieni przedsiębiorcy

Laureatami V edycji konkursu Przedsiębiorca Roku UW zostali:

 

Przedsiębiorca społeczny:

  • Warsaw Genomics – finalista;
  • Kamreno – wyróżnienie;
  • Whellstair – finalista;
  • Chemical Safety – finalista.

Start-up Roku UW:

  • inStreamly – wyróżnienie;
  • GeoLearning – finalista;
  • Yellow Wear – finalista;
  • Ramp Network – finalista.

Innowacja/Innowator Roku:

  • Creotech Instruments – nagroda główna;
  • OncoBoost sp. z o.o. – wyróżnienie;
  • MIM Solutions – wyróżnienie.

Master of Business:

  • Respect Energy – wyróżnienie;
  • CD Projekt – nagroda główna.

Kapituła konkursu przyznała również specjalne wyróżnienia dla projektów:

  • Dinozaur z Centralnego, czyli „Make Roar! Not war” to akcja zorganizowana przez Tomasza Grzywińskiego, który na Dworcu Centralnym w Warszawie w przebraniu dinozaura rozdawał słodycze dzieciom z Ukrainy, przybywającym do Polski po wybuchu wojny w Ukrainie. Akcję wsparli internauci z Polski i całego świata, dzięki zebranym funduszom zorganizowano drużynę dinozaurów, która odwiedza ośrodki, gdzie przebywają mali uchodźcy;
  • KursyPOL to szkoła języka polskiego przygotowująca osoby uciekające przed wojną w Ukrainie do życia społecznego w Polsce. Motto szkoły to: „język polski kluczem do wszystkich drzwi”.

− Konkurs Przedsiębiorca Roku UW dał mi przede wszystkim poczucie, że zmierzamy w dobrym kierunku, bo jeżeli ktoś z zewnątrz docenia naszą pracę i decyzje o tym, żeby przyznać nam takie wyróżnienie, to dla nas jest to potwierdzenie, że to, co robimy ma sens. Dla mnie ta nagroda to był też zastrzyk ogromnych pozytywnych emocji i duma. Kiedy wracałem z nagrodą z gali, to w mojej głowie już pojawiło się kilka nowych pomysłów – mówi Przemysław Krawczyk, założyciel GeoLearning, finalista ostatniej edycji konkursu w kategorii Start-up.

 

VI edycja konkursu odbywa się pod patronatem Rektora Uniwersytetu Warszawskiego oraz Marszałka Województwa Mazowieckiego.