Zakończyła się 5. edycja szkoły przedsiębiorczości Brave Camp organizowanej przez Inkubator UW. Nagrodę główną zdobyła studentka UW Maja Michalak, która otrzymała grant na prowadzenie warsztatów z dziedziny historii sztuki.

W letniej odsłonie projektu Brave Camp wzięło udział 23 studentów z Uniwersytetu Warszawskiego i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Uczestnicy pod okiem ekspertów przez tydzień zdobywali wiedzę z autoprezentacji, zarządzania projektami, marketingu i innych aspektów związanych z prowadzeniem własnego przedsiębiorstwa. Ostatniego dnia obozu odbyła się gala Demo Night podczas, której wszyscy studenci zaprezentowali swoje pomysły biznesowe przed sześcioosobowym jury. Finałowa dwunastka uczestników miała szansę powalczyć o trzy nagrody główne: granty w wysokości 5 tys., 3  tys. i 2 tys. złotych.

 

 

Zwyciężczynią letniej odsłony projektu Brave Camp została Maja Michalak, studentka historii sztuki na Wydziale Historycznym UW, która otrzymała grant w wysokości 5 tys. złotych na rozwój własnej działalności biznesowej. W ramach projektu „Art Academy” planuje prowadzić interaktywne warsztaty i szkolenia, skierowane głównie do grup w ramach firmowych wydarzeń integracyjnych. Maja Michalak chciałaby w przystępny sposób przekazywać wiedzę m.in. na temat rzeźby i malarstwa oraz przełamywać tym samym stereotyp, że dzieła sztuki można poznawać jedynie podczas lekcji muzealnych.

 

– Chciałabym zaszczepić uczestnikom moich warsztatów pasję do sztuki i pokazać, że interpretacja dzieł stworzonych przez artystów nie musi być wyzwaniem, należy jedynie poznać odpowiednie narzędzia do ich odbioru – podkreśla laureatka pierwszego miejsca.

 

Oceniając prezentacje uczestników, jurorzy brali pod uwagę m.in. ich nowatorstwo i dostosowanie do potrzeb rynkowych.

– Przedsiębiorczość rozumiemy nie tylko jako zakładanie firmy, ale także jako otwartość myślenia i postawę, którą cechuje sprawczość, chęć zmiany otoczenia. Dlatego też zwracamy uwagę na projekty nieszablonowe i innowacyjne – mówi Jacek Sztolcman, kierownik Inkubatora UW.

 

Biorąc pod uwagę te kryteria, jury doceniło także inicjatywy biznesowe Bartosza Króla, studenta informatyki oraz Mateusza Wnorowskiego, studiującego zarządzanie. Oba pomysły, podobnie jak projekt Mai Michalak, powstały z połączenia pasji i wiedzy. Bartosz Król, laureat drugiego miejsca, w ramach projektu „Skipper Aid” chciałby rozwijać aplikację, ułatwiającą planowanie tras rejsów morskich. Z kolei Mateusz Wnorowski, zdobywca trzeciego grantu, chciałby zająć się produkcją i sprzedażą spersonalizowanych desek do kitesurfingu.

 

– Dzięki temu, że miałem okazję poznać opinie różnych osób, spojrzałem na mój projekt z innej perspektywy i wzbogaciłem go o nowe rozwiązania, których wcześniej nie planowałem. Grant planuję przeznaczyć na przygotowanie elementów graficznych do aplikacji, dostęp do zewnętrznych danych meteorologicznych oraz testy aplikacji – podkreśla Bartosz Król, zdobywca drugiego miejsca.

 

5. edycja Brave Camp odbyła się w Sękocinie, w dniach 7-13 lipca.Wyjazd był finansowany w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego (ZIP).

Brave Camp

Szkoła przedsiębiorczości Brave Camp to projekt realizowany przez Inkubator UW, skierowany do studentów, absolwentów (do 2 lat od ukończenia studiów), doktorantów i pracowników Uniwersytetu Warszawskiego oraz Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. W każdym roku odbywają się dwie edycje wydarzenia – letnia i zimowa. Dotychczas w projekcie wzięło udział około 100 uczestników. Więcej informacji na temat Brave Camp znajduje się na stronie Inkubatora UW.