Do końca stycznia nauczyciele akademiccy oraz doktoranci prowadzący zajęcia mogą wziąć udział w ankiecie dotyczącej tego, jak studenci z dysleksją, dysortografią i dysgrafią radzą sobie z kształceniem zdalnym. Jest to kontynuacja badania prowadzonego wcześniej na ten sam temat wśród studentów.

Ankieta realizowana przez Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych UW dotyczy zdalnego nauczania oraz uczenia się podczas epidemii COVID-19. Skierowana jest do nauczycieli akademickich oraz doktorantów prowadzących zajęcia ze studentami.

 

Badanie ma na celu poznanie opinii wykładowców dotyczących tego, jak postrzegają oni sytuację osób z dysleksją, dysortografią i dysgrafią podczas nauczania zdalnego, a także jakiego rodzaju wsparcie jest potrzebne dydaktykom, by efektywnie pracować ze studentami z tego typu trudnościami. Jest to kontynuacja badania prowadzonego w lipcu na ten sam temat wśród studentów.

 

Kwestionariusz ankietowy można wypełnić do końca stycznia 2021. Ankieta jest anonimowa, udzielenie odpowiedzi na zawarte w niej pytania zajmuje ok. 20-25 minut. Skierowana jest do wszystkich osób, które prowadzą na UW zajęcia dydaktyczne (nauczycieli akademickich, doktorantów), także do tych osób, które nie mają doświadczenia w pracy ze studentami z dysleksją, dysortografią i dysgrafią.

 

Pytania ankiety dotyczą studentów z dysleksją, dysgrafią i dysortografią, niezależnie od tego, czy studenci posiadają orzeczenie o niepełnosprawności.

 

Uzyskane wyniki posłużą do opracowania szkoleń skierowanych do nauczycieli akademickich, dotyczących m.in. sposobów pracy ze studentami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.

Projekt „Uniwersytet dla wszystkich – Level up”

 

Badanie jest częścią projektu „Uniwersytet dla wszystkich – Level up”. W ramach projektu zaplanowano 5 zadań, które mają na celu dostosowanie infrastruktury, usług oraz oferty Uniwersytetu Warszawskiego do potrzeb różnych grup osób z niepełnosprawnościami. Realizowana ankieta wpisuje się w zadanie nr 5 – „Centrum wspierania studentów z zaburzeniami neurorozwojowymi i neurologicznymi”. Dzięki jego realizacji możliwe będzie wypracowanie standardów diagnozy funkcjonalnej i ścieżek wsparcia dla studentów UW z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz specyficznymi trudnościami w uczeniu się (głównie dysleksją rozwojową).