Studenci UW i WUM z grantami BraveCamp

Drukuj

Za nami rozstrzygnięcie 4. edycji projektu BraveCamp, w ramach którego uczestnicy mogą rozwijać swoje projekty biznesowe, naukowe i z zakresu ekonomii społecznej. Laureatami tegorocznej odsłony inicjatywy zostali: studenci UW – Mateusz Solarski, wyróżniony za projekt „Akademia skoków”, Daniel Kałuża – autor „GameFin”, narzędzia dla twórców gier oraz doktorantka WUM Agata Sośnicka, która opracowała pomysł na wykorzystywanie grzybów do oczyszczania środowiska wodnego.

Brave Camp to projekt organizowany przez Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego skierowany do studentów, doktorantów, pracowników i absolwentów (do 2 lat od ukończenia studiów) Uniwersytetu Warszawskiego oraz Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. W ramach każdej edycji, osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie, wyjeżdżają na obóz integracyjno–szkoleniowy, gdzie przez kilka dni pod okiem mentorów i trenerów mogą rozwijać zaproponowane przez siebie wcześniej projekty biznesowe, naukowe oraz pomysły z dziedziny ekonomii społecznej. Zwieńczeniem obozu jest gala Demo Night, podczas której jury wybiera najlepsze projekty.

 

Zwycięzcą tegorocznej odsłony BraveCamp został Marcin Solarski studiujący fizykę, który przygotował projekt „Akademia skoków”. Drugie miejsce zajął student informatyki Daniel Kałuża, autor „GameFin”. Na trzecim miejscu uplasowała się Agata Sośnicka z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, doktorantka w dziedzinie farmacji. Poza podium jury doceniło także inwencję Miłosza Bałdygi, studenta pedagogiki, który opracował ciekawy projekt łączących naukę żognlerki z rozwojem umiejętności miękkich, np. radzenia sobie ze stresem.

 

Wyróżnione projekty

Projekt biznesowy Marcina Solarskiego umożliwi zainteresowanym sprawdzenie swoich sił w skokach narciarskich. Osoby, które wcześniej nie miały do czynienia z tym sportem, będą mogły poczuć się jak polscy mistrzowie i pierwszy raz w życiu wykonać skok pod okiem trenera. – Mój projekt ma dać dostęp do skoków narciarskich amatorom. Chcę organizować wyjazdy w góry, podczas których każdy będzie mógł spróbować swoich sił na skoczni, ponieważ w tej chwili czegoś takiego nie ma. Udział w BraveCamp był dla mnie bardzo cenny – mogłem spojrzeć na swój projekt z nowej perspektywy, dzięki kadrze z IUW, doświadczonym mentorom, a także uczestnikom, od których otrzymałem dużo wsparcia – podkreśla Marcin, laureat pierwszego miejsca.

 

Pomysł Daniela Kałuży zakłada wykorzystanie niezagospodarowanej dotychczas mocy obliczeniowej komputera, dzięki czemu korzystnie z gry komputerowej będzie dla użytkowników darmowe  – gracze nie będą musieli dokonywać mikropłatności, a sama gra będzie przynosić zysk jej projektantom. Projekt Agaty Sośnickiej stanowi natomiast odpowiedź na zanieczyszczenia polekowe, które znajdują się w wodzie. Przewiduje stworzenie technologii, która mogłaby pozwolić na zastosowanie w  oczyszczalniach ścieków gatunku grzyba, który efektywnie oczyszcza środowisko wodne. Wśród pozostałych projektów pojawiły się m.in. pomysły na badanie cyfrowego nomadyzmu czy projekt platformy usługowej łączącej osoby, które zgłaszają zapotrzebowanie na usługi, z firmami, które takie usługi wykonują. Łączna kwota przyznanych grantów to 10 tys. złotych. Celem dofinansowania jest rozwój zaproponowanych rozwiązań.

 

– Był to bardzo intensywny tydzień, ale wierzę, że to, czego się nauczyłem zaowocuje już niedługo. Zwycięstwo dostarczyło mi dodatkowej motywacji, bo wiem, że wiele osób również wierzy w powodzenie mojego projektu. Grant prawdopodobnie przeznaczę na stworzenie strony internetowej i na promocję przedsięwzięcia, być może też na sprzęt, jeśli coś mi zostanie – dodaje Marcin Solarski.

 

Warsztaty i szkolenia

To już czwarta odsłona BraveCamp. Organizatorzy projektu otrzymali 43 zgłoszenia, z których wybrano finałowe 23, biorąc pod uwagę takie kryteria jak: nowatorstwo, wykonalność, dostosowanie do potrzeb społecznych i rynkowych, a także propozycje wydatkowania grantu na rozwój projektu. Spotkanie odbyło się już po raz drugi w Chęcinach, w Europejskim Centrum Edukacji Geologicznej. Poza rozwijaniem pomysłów projektowych, uczestniczy wzięli udział m.in. w zajęciach, na których zdobywali wiedzę dotyczącą budowania start-upów, warsztatach z autoprezentacji i storytellingu czy grach szkoleniowych.

 

– Czwarta edycja BraveCamp stała na niezwykle wysokim poziomie. Pomysły uczestników w większości nadają się do szybkiego wdrożenia. Wszyscy pracowali bardzo ciężko przez tydzień warsztatów, a podczas gali Demo Night zaproszone jury przez ponad godzinę wybierało nagrodzone osoby. Jestem przekonany, że już niebawem usłyszymy o sukcesach naszych podopiecznych – podkreśla koordynator projektu Przemysław Krawczyk z Inkubatora UW.

 

Wydarzenie odbyło się w dniach 10 –16 lutego w Chęcinach.