Inkubator UW latem

Drukuj

20 lipca rozpocznie się cykl letnich spotkań organizowanych przez Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego. „Jak rozkręcić konto na Instagramie”, „Marka osobista i LinkedIn”, „Podstawy cyberbezpieczeństwa dla każdego” to tematy warsztatów, które odbędą się online w wakacje. Na społeczność akademicką czekają też stacjonarne warsztaty z lutowania, robotyki i szycia.

W lecie Inkubator UW prowadzi kilka inicjatyw, które mają wspierać przedsiębiorczość i pobudzać kreatywność studentów, doktorantów i pracowników UW oraz Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. 20 lipca rozpoczynają się pierwsze zajęcia z zakresu kompetencji biznesowo-marketingowych, cyfrowych oraz związanych z szeroko pojętym rozwojem osobistym. Uczestnicy mogą uzyskać certyfikat poświadczający ich udział w danym warsztacie. W zajęciach może wziąć udział 20 osób. Obowiązują zapisy za pomocą formularza na stronie Inkubatora Uniwersytetu Warszawskiego. Formularz zapisów udostępniany jest tydzień przed spotkaniem.

 
  • 20 lipca, 17.00-20.00 – „Jak rozkręcić konto na Instagramie”,
  • 26 lipca, 17.00-20.00 – „Marka osobista i LinkedIn”,
  • 4 sierpnia, 17.00-20.00 – „Podstawy cyberbezpieczeństwa dla każdego”,
  • 12 sierpnia, 17.00-20.00 – „Jak być mądrym emocjonalnie? Rozwijanie inteligencji emocjonalnej”,
  • 19 sierpnia, 17.00-20.00 – „Sztuka negocjacji”.

IUW oraz Wydział Fizyki UW współtworzą Makerspace@UW. To przestrzeń do realizacji praktycznych projektów, w której do dyspozycji uczestników są pracownie specjalistyczne: centrum projektowania i druku 3D, pracownia elektroniczna i nowoczesny warsztat. To właśnie tam, w wakacje, na zajęciach stacjonarnych uczestnicy będą mogli podszkolić swoje umiejętności techniczne.

 

23 lipca na uczestników czeka druga część zajęć z projektowania modeli 3D. 27 lipca odbędą się warsztaty z lutowania, na których uczestnicy nauczą się naprawiać m.in. przerwany kabel ładowarki czy tego, jak przylutować oderwane przyłącze w słuchawkach. Tego samego dnia zaplanowane są zajęcia z robotyki, podczas których można będzie zbudować własnego robota, podążającego za linią wyrysowaną na trasie przejazdu. 28 lipca organizowane są warsztaty z hafciarki komputerowej, a podczas zajęć 29 lipca uczestnicy zapoznają się z obsługą maszyny do szycia i stworzą swoją własną maskę na oczy. Zajęcia prowadzić będą Piotr Kaźmierczak oraz Dominika Wasiak z Pracowni Projektów Studenckich Wydziału Fizyki UW.

 
  • 23 lipca, 16.00-20.00 – „Inventor część 2 – stwórz coś z niczego”,
  • 27 lipca, 14.00-16.00 – „Elektronika – lutowanie”,
  • 27 lipca, 17.00-20.00 – „Elektronika – robotyka”,
  • 28 lipca, 17.00-20.00 – „Warsztaty z hafciarki komputerowej”,
  • 29 lipca, 17.00-20.00 – „Uszyj to! – maska na oczy”.

W wakacje odbędzie się też Idea Mixer, cykliczne wydarzenie Inkubatora UW, na którym spotyka się świat start-up’ów, małych biznesów oraz różnego rodzaju przedsięwzięć. Eksperci oraz specjaliści wybranych branż opowiedzą o obecnych oraz przewidywanych trendach rynkowych. Dotychczas konferencja Idea Mixer odbywała się stacjonarnie, jednak ze względów bezpieczeństwa, tegoroczna 6. edycja konferencji prowadzona będzie asynchronicznie.

 

Motto przewodnie konferencji to „Zainwestuj w dobro”. Organizatorzy przygotowali cykl pięciu odcinków wideo o odpowiedzialnym biznesie i inicjatywach proaktywnych. Odcinki dostępne są już na kanale YouTube, również z napisami w języku angielskim.

 

Cykl rozmów Idea Mixer prowadzi Przemysław Krawczyk, specjalista ds. promocji i komunikacji z IUW, a jego gośćmi są m.in.: Zofia Zochniak – współzałożycielka start-up’u „Ubrania do oddania”, Karol Poziemski – raper i przedsiębiorca, założyciel SBM Label, pomysłodawca akcji #Hot16Challenge2 czy Karol Turek – dyrektor sieci sklepów Tefal w Polsce i na Ukrainie.

 

Od maja dostępny jest też autorski podcast IUW „Przedsiębiorczość na podsłuchu”. Przedsiębiorcy, eksperci, a także studenci i absolwenci, którzy pod opieką IUW rozwijają swoje pierwsze biznesy, opowiadają o początkach swoich firm i zdobytym doświadczeniu. Odcinki publikowane są we wtorki, co dwa tygodnie. Na Spotify znajdują się cztery nagrania.